niedziela, 30 sierpnia 2015

Back to school- moje sposoby na naukę

Z góry chciałabym przeprosić was za moją nieobecność, ale niestety była spowodowana moim przeziębieniem. Jestem chora a już za dwa dni idziemy do szkoły. Mam nadzieję, że uda mi się wyzdrowieć. Wakacji nadszedł koniec, więc czas powrócić do szarej rzeczywistości. Wszystko co potrzebne jest już kupione: książki, zeszyty, plecak, przybory szkolne itp. Czas przyszykować strój galowy na rozpoczęcie roku. To wszystko brzmi strasznie, ponieważ nikomu z nas pewnie nie chce się wracać do szkoły. Znowu trzeba będzie rano wstawać i wracać po południu, odrabiać zadania i się uczyć, po czym gdy już skończymy to robić to jest za późno by gdziekolwiek wyjść, dlatego w dzisiejszym poście przedstawię wam sposoby na naukę, które ja stosuję.



Rób notatki


Wszystkie ważne informacje przepisuj na kartkę. Dużo szybciej nauczysz się jeżeli wszystkie potrzebne informacje przepiszesz. Wtedy zapamiętasz dużo więcej i informacje które potrzebujesz będą na jednej kartce a nie na 5 stronach podręcznika Ja ten sposób stosuję od zawsze i zawsze pomaga, ponieważ dużo szybciej się uczę.

Ważne informacje w zeszycie zapisuj na kolorowo


W ten sposób będzie wiadomo które informacje są ważne a które mniej, a kolorowa czcionka tylko dodatkowo przykuje twoją uwagę i nauka będzie przyjemniejsza i szybsza. Tylko pamiętaj nie zrób z zeszytu kolorowanki, żeby nauczyciele nie mieli problemów.

Rano też powtarzaj materiał


Nawet jeśli umiesz dobrze cały materiał z podręcznika, zeszytu itp. to i tak warto wstać wcześniej i przypomnieć sobie wszystko. Dobrze jest wstać o 30 minut wcześniej i utrwalić materiał, ponieważ potem mamy pewność, że umiemy, a w szkole nie musimy już sobie przypominać.

Bądź systematyczny


Nie odkładaj nauki na potem tylko dlatego że nie chce ci się uczyć. Mam stu procentową pewność, że dwie godziny później jeszcze bardziej nie będzie chciało Ci się wstać i zacząć uczyć. Systematyczność to chyba mój największy problem. Wszystko niestety odkładam ma ostatnia chwile i potem nie daje rady się nauczyć, dlatego bardzo ważne jest bycie systematycznym. Od nowego roku szkolnego postanowiłam ze będę systematyczna.

Słuchaj piosenek które najbardziej lubisz


Muzyka po cichu to dobre rozwiązanie. W ten sposób się rozluźnisz i przestaniesz stresować nauką. Włącz swoją ulubioną playlistę i słuchaj. Tylko pamiętaj nie puszczaj zbyt głośno, bo nie będziesz mogła się skupić podczas nauki.


A wy jakie macie sposoby na naukę?

21 komentarzy:

  1. Robienie notatek pomaga mi chyba najbardziej ;) Kolorowe notatki, czasami mi to wychodzi, ale zdarza się, że nauczyciel mówi na tyle szybko, że ledwo nadążam robić jakiekolwiek :p Co do wcześniejszego wstawania, to nie dałabym rady. Jeśli mam ważny sprawdzian, uczę się do bardzo późna, a myślę, że warto się przed takim wyspać, żeby na teście po prostu nie zasnąć. :D Bycie systematycznym jest najlepszym sposobem z możliwych, ale zawsze powtarzam sobie, że muszę uczyć się regularnie, a mimo to nic mi z tego nie wychodzi. Prży muzyce nie potrafię się uczyć xD

    Dla mnie ważne jest wypisywanie wszystkich rzeczy na dany tydzień, znacznie usprawnia to moją organizację, i nigdy nie musze się obawiać, że o czymś zapomniałam :)

    justmajka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne sposoby :)
    http://astrall-bloguje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również w tym roku mam zamiar zacząć uczyć się systematyczie, trzymam kciuki aby Tobie się to oczywiście udało! Zapisywanie ważnych rzeczy na kolorowo jest bardzo dobrym pomysłem, niestety czasami podczas lekcji, przynajmniej ja, nie mam czasu wyjąć kolorowego cienkopisa i notować. Dlatego wolę pisać notatki zwykłym długopisem a w domu podkreślać ważniejsze informacje kolorowymi zakreślaczami.
    Mój blog, klik!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne sposoby :) Myślę, że nie jednemu przydadzą się twoje rady :D
    Zapraszam do mnie :)
    http://pktoja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się z tymi radami :) Sama większość stosuję :)
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny post :)
    pozdrawiam i zapraszam www.agatabasiak.blogspot.com xx + jeśli możesz kliknij w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też mam problem z systematycznością jeżeli chodzi o naukę ;) Większość z tych rad, również stosuję :)
    http://www.olkiks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja czasami wstaję wcześniej i w myślach powtarzam to, co się nauczyłam poprzedniego dnia :)
    Spanie odpowiednią ilość godzin też jest bardzo ważne, żeby na lekcjach nie zasypiać i się skupić na tym co mówi nauczyciel ;)
    Martha Blog

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja często przypominam coś sobie rano :)
    Słuchanie muzyki mi akurat nie pomaga, ponieważ od razu zaczynam śpiewać hah

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie potrafiłabym uczyć się, słuchajac muzyki, mnie to za bardzo rozprasza! :D
    Moim ulubionym sposobem są markery i podkreślanie, zdecydowanie <3

    miłego dnia! thousand-miles-to-heaven

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo dobre sposoby, nic dodać, nic ująć :)
    zapraszam Mój blog - byAjina

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja uwielbiam mieć zapalone świeczki pod czas nauki :3 A co do muzyki, to polecam muzykę baletową i ogólnie klasyczną bo świetnie odpręża :D
    Pozdrawiam Julka ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. My również uwielbiamy mieć zapalone świeczki! :D To takie odprężające :D
    Przydatny post :)
    Wspólna obserwacja? Daj znać u nas :)
    Pozdrawiamy cieplutko♥
    |Weronika i Wiktoria| ♥NOWY POST KLIK♥

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne porady, na ten rok szkolny będą mi one bardzo pomocne:))
    Zapraszam do siebie - http://bo-kazdy-moze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. mamy bardzo zbliżone sposoby na naukę :) przede wszystkim robienie notatek, człowiek już podczas ich pisania dużo zapamiętuje przez co pisanie ich bardzo ułatwia naukę :) kolejnym moim sposobem jest również powtarzanie z rana, ponieważ wtedy nasz mózg funkcjonuje najlepiej przez co przyswajanie wiedzy staje się łatwiejsze :)

    zapraszam do siebie, odwdzięczam się :)
    http://vaasy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. systematyczność jest najważniejsza! :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Systematyczność jest najważniejsza. W przeciwnym razie zawalimy się robotą. ;)
    Tylko jak to zrobić,aby być systematycznym. :

    W wolnej chwili zapraszam do mnie. Będę wdzięczna za poklikanie we wszystkie linki. Bardzo mi na tym zależy. Pozdrawiam. :*
    http://evelinololove.blogspot.com/2015/09/lista-zyczen-dresslink.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Dobrze, że ja szkołe mam już za sobą, chyba dobrze.. bo jednak wyobrażałam sobie to wszystko troche inaczej ;) Udanego roku szkolnego!

    Mój blog - Klik. Zapraszam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. świetny pomocny wpis ;)
    eunikovakinga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

❤️Dziękuję za każdy komentarz❤️
❤️To motywacja do dalszego pisania❤️
❤️Wchodzę w każdy link podany w komentarzu❤️